English
هرگز هدفی را رها نکنید،مگراینکه ابتدا قدم مثبتی درجهت تحقق آن برداشته باشید..آنتونی رابینز
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
.
login logo

بورس استانی:

به طور پیش فرض، بورسیه عبارت از کمک هزینه‌ایست که نهاد خاصی (مثلا دولت‌ها، دانشگاه‌ها و غیره) در راستای کمک به هزینه‌های تحصیل افرادی و لزوما در قبال شرایط خاصی متقبل می‌گردند. نمونه‌هایی این شرایط خاص از این قرارند:  به طور کلی ماهیتی علمی/تحصیلی داشته، بر مبنای سوابق و شایستگی‌های تحصیلی دانشجو ارائه شده، پوشش تمامی هزینه ها را داشته، لزوما مورد تمام مقاطع و رشته‌های تحصیلی نمی‌باشند، گاهی تعهدات خدمتی و حرفه ای در قبال خود ایجاد می‌نمایند و در نهایت به شدت رقابتی بوده و متقاضیان کم شمار و گزینش شده‌ از پس گزینش‌های سختگیرانه‌ای را شامل می‌گردند. اگر شما از شرایط برخورداری از این بورسیه‌ها برخوردار نیستید، در کشور ایتالیا علاوه بر این گونه بورسیه‌ها امکان درخواست نوع دیگری از کمک هزینه نیز وجود دارد که توسط "نهاد حق تحصیل دانشگاهی" هر استانداری ارائه می‌گردد، تقریبا به همه مقاطع تعلق میگیرد، پوشش نیمی از هزینه‌ها ( و نه همه آن) را داشته و از همه مهم‌تر بجای سوابق تحصیلی بر میزان توان مالی شما برای پرداخت هزینه‌های تحصیل بنا شده است. ارزش آن حدود 5000 یورو در سال بوده و تحت شرایطی سال به سال قابل تمدید می‌باشد.


در اینجا به بعضی از سوالات متداول درباره بورس استانی پاسخ داده میشود، نکته حیاتی این که پاسخ ها به صورت کلی و بر

اساس قوانین و تجربه های سالهای گذشته هست و باید توجه داشت که قوانین سال به سال و استان به استان میتواند متفاوت باشد.

 

1. مبنا و دلیل اعطای این بورسیه چیست؟
طبیعیست که بلافاصله از خود بپرسید به چه عنوان کشوری خارجی باید دانشجویانی از کشورهای دیگر را جذب نموده و به جای کسب درآمد از آنان، به تحصیلشان در کشور خود کمک نیز بنماید. گذشته از اهداف جانبی ای چون تبلیغ و توسعه فرهنگی و نیز دلایل فنی‌ای که پایه در علم اقتصاد دارند، باید بدانید که این بورسیه برخلاف برخی تصورات نه ارتباطی به جهان سومی بودن کشورهایی چون ایران داشته و نه اساسا مختص خارجیان است بلکه از قضا و در اصل خود اساسا جهت شهروندان دانشجوی ایتالیایی پیش‌بینی گردیده و پایه در اصلی از قانون اساسی جمهوری ایتالیا دارد که بر مبنای آن، تحصیل دانشگاهی یکی از حقوق مسلم شهروندان برشمرده شده و در آن تصریح شده است که هیچکس از آحاد شهروندان این کشور (و هر آن که به هر دلیل و طریقی از اقامت قانونی در خاک این کشور برخوردار می‌گردد) نمی‌بایست به دلایل اقتصادی از حق تحصیل دانشگاهی محروم گردد. قانون، دولت ایتالیا را مکلف و مامور به تضمین و احقاق این حق برای تک تک شهروندان نموده و در حقیقت "نهاد حق تحصیلی دانشگاهی" موسوم به DSU در هر استان ایتالیا، متولی و نماینده حاکمیت ایتالیا بر اجرای این اصل قانون اساسی می‌باشد.


2. این بورس به چه مقاطعی تعلق میگیرد؟

این بورس به تمامی مقاطع تحصیلات عالیه تعلق میگیرد.

 

 3. ارزش این بورس چقدراست؟

بسته به استان اندکی متفاوت و در حدود 5000 یورو سالیانه است.

 

4. آیا درقبال این بورس تعهدی برای انجام خدمت در ایتالیا وجود دارد؟

به هیچ وجه، شما می‌توانید بعد اتمام تحصیل به هر جا که تمایل دارید از جمله کشور خود مهاجرت کنید.

 

5. شرط خاصی برای این بورس وجود دارد؟

دو شرط وجود دارد، شرط اول آماده سازی سلسله مدارکی برای نشان دادن میزان درآمد، شرط دوم پاس کردن واحدهای

درسی به میزان تعیین شده که در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و معمولا برای سال اول بین 20 تا 35 واحد درسی میباشد.

 

6. چه زمانی این بورس به حساب دانشجو واریز میشود؟

هر دانشگاه و استان دارای سیاستهای مالی خود هستند، اما بطور معمول بعد از انطباق مدارک و رتبه بندی متقاضیان، قسط اول که نیمی از کل بورس است پرداخت میشود، قسط دوم بعد از پاس کردن واحدهای درسی مورد نیاز پرداخت میشود.

 در سال اول اما گاهی واریز کل مبلغ بورس به گذراندن واحدهای مورد نظر منوط میشود یعنی ممکن است سال اول به طور کل هزینه ها به عهده خود دانشجو باشد و بعد در ماه جولای (پایان سال تحصیلی) مبلغ بورس سال اول واریز گردد.

 

7. درصورت پاس نکردن واحدهای مورد نظر چه اتفاقی می افتد؟

در شرایط عادی در این صورت شما بورس را از دست میدهید و ملزم به باز پس دادن قسط اول می شوید.

 

8. چه میزان احتمال وجود دارد که این بورس به شخص تعلق گیرد؟

در صورت کامل بودن مدارک، با توجه به میزان درامد خانواده شما، تعداد خواهر و برادرهای شما احتمال دریافت بورسیه زیاد است.

  

9. آیا همه دانشگاه ها این بورس را دارند؟

این بورس در تمام شهرها و دانشگاه های دولتی وجود دارد فقط قوانین آن متغیر است.

 

10. به چه مدت این بورس تعلق میگیرد؟

در بیشتردانشگاه ها تعداد واحدهای ملزوم برای نگه داشتن بورس طوری طراحی شده که تا یک ترم بیشتر از مدت عادی دوره تحصیلی احتمال گرفتن این بورس وجود دارد، مثلا در فوق لیسانس که 2ساله است، حداکثر تا 2 سال و یک ترم سال امکان داشتن این بورس وجود دارد.

 

11. مدارک موردنیاز چیست؟
به طور کلی ماهیتی مرتبط با امور اقتصادی فرد/خانواده داشته و پایه‌های اقتصادی وی را جهت احراز میزان درآمد از یک سو و میزان هزینه ها از سوی دیگر (دخل/خرج) نشانه می‌روند. از کنار هم قرار دادن اطلاعات ادعایی دانشجو که از طریق مندرجات مستنداتی که برای این کار ارائه میگردد حاصل می‌گردد این نتیجه منطقی مطلوب است که آیا فرد مورد نظر با توجه به میزان درآمد خانواده و میزان مخارج خود و با در نظر گرفتن نرخ برابری ارز بین دو کشور نیاز به کمک هزینه ای جهت پوشش هزینه های تحصیل دارد یا خیر. جزئیات، کیفیات و چیستی مدارک مورد نیاز را از مشاورین موسسه جویا شوید.

 


contact us :
88207093
88658046
88207068
88657934
09199090441
tkdanesh@gmail.com
ideh nama
کلیه حقوق اطلاعات این سایت برای موسسه تکیه گاه دانش محفوظ می باشد