English
هرگز هدفی را رها نکنید،مگراینکه ابتدا قدم مثبتی درجهت تحقق آن برداشته باشید..آنتونی رابینز
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
.
login logo
دانشگاه هاshare in fbshare in liبه اشتراک بگذارید:
Alma Mater Studiorum – Università di Bologna - دانشگاه بولونیا - آلما مستر بولونیا
مقاطع تحصیلی
Bachulor DegreeMaster DegreeDoctora Degree
امتیازات
وسعت
5
كيفيت تحصيلي
5
سيستم آموزشي
5
امكانات رفاهي
5
امتياز نهايي
5
وسعت :
83000 دانشجو
زبان آموزشي :
انگلیسی و ایتالیایی
مدرک زبان انگلیسی جهت پذیرش مورد نیاز :
مي‌باشد
داراي خوابگاه :
‌مي‌باشد
تعداد رشته :
150
سيستم آموزشي :
حضوری
شهر / ايالت :
بولونیا
امكانات رفاهي :
عالي
رتبه در دنيا :
180
رتبه در كشور :
1
مورد تاييد وزارت علوم ايران :
ممتاز
وام دانشجویی :
دارد
داراي بورسيه :
مي‌باشد
امتیاز شما
میانگین امتیاز: 0 از 5 (0 رای)
-
  • نگاه کلی
  • رشته های تحصیلی
  • نقد و بررسی
  • پذیرش
  • پرسش و پاسخ
  • نظرات
  • ویدئو

دانشگاه بولونیا (آلما مستر بولونیا)

لاتین: Universitas Bononiensis

شعار

Alma mater studiorum (لاتین)

شعار به انگلیسی

مادر ترویج علم و تحصیل

تاسیس شده در سال

1088

نوع دانشگاه

دولتی

رئیس دانشگاه

پروفسور ایوانو دیونیجی

تعداد دانشجویان

83.000 (2010)

موقعیت

ایتالیا, بولونیا

تیم های ورزشی

CUSB

وابسته به

گروه کویمبرا, شبکه اوترخت

وب سایت

unibo.it

بیش از 87000 دانشجو

حدود 8200 استاد، دستیار پژوهشی، تکنسین و پرسنل اداری

5 دانشگاه (پردیس)

با مساحت 957.000 متر مربع

 

 

تاریخچه

دانشگاه بولونیا، که در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و نزدیک به یک هزار سال از قدمت آن می گذرد و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در جهان غرب در نظر گرفته می شود. امروزه دانشگاه بولونیا، با شعار "مادر ترویج علم و تحصیل"، به گسترش نوآوری با استفاده از طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی، توسعه ی پژوهش و چشم انداز بین المللی و حضور قوی در منطقه به عنوان یک دانشگاه چند پردیسی (بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و ریمینی) می پردازد. دانشگاه بولونیا یکی از دانشگاه های بین المللی در ایتالیاست.

 

مجموعه دوره های دانشگاهی بولونیا به طور خاصی گسترده است و دوره ها و فرصت های تحصیلی کاملی در زمینه های مختلف فرهنگی، علمی و حرفه ای ارائه می دهد، که همواره بر اشتغال موفقیت آمیز در آینده تاکید دارند.

 


خوابگاه های دانشجویی

 

 

 

 

اِس اِی آی اِس (SAIS) خدمات اطلاعاتی و اقامتی دانشجویان (همان اراسموس سابق) است که به صورت پروژه‏ی همکاری مشترک بین "مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی اروپا" و دانشگاه آلما مستر بولونیا می‏باشد.

اِس اِی آی اِس هر ساله کمک‏های شایانی در ارائه‏ی امکانات اقامتی به بیش از 2000 دانشجوی بین المللی، دانشجویان دکتری، محققین و اساتید می‏رساند. SAIS به ارائه‏ی طیف وسیعی از امکانات و تسهیلات مختلف خوابگاه، کالج، اتاق‏های مهمان و آپارتمان‏های خصوصی می پردازد.

در سال‏های گذشته این خدمات اهمیت فراوانی در نزد دانشجویان بین المللی یافته اند چرا که اطلاعات و پیشنهادات بسیار ارزنده ای را برای اسکانشان در بولونیا فراهم آورده اند.

 

خوابگاه های دانشگاه:

SAIS اطلاعاتِ مربوط به فرصت های اقامتی در بخش های خصوصی که با توافق مالک یا کسب و کار مورد نظر تنظیم می‏گردند را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

SAIS خدمات رزرواسیون و امور اداری ( اعم از قراردادها) را نیز دربرمی‏گیرد اما هیچ گونه مسئولیتی در مدیریت این خوابگاه ها ندارد.

نقش SAIS به طور خاص، ارائه‏ی اطلاعات در رابطه با امکانات خوابگاهی، دریافت درخواست های اقامت، مدیریت رزرواسیون و ارسال موارد درخواستی و رزرو شده به مالکان (افراد یا کسب و کارها) می باشد؛ سپس مالکان، قرارداد خوابگاه ها را طبق قوانین ملی تهیه کرده و به دانشجویان ارائه می دهند.

فرصت های اقامتی در خوابگاه دانشجویی سن ویتاله به صورت بخشی از توافق نامه بین بنیاد CEUR و تعاونی نووُ موندُو و بنیاد فالسیولا وجود دارند، اما مدیریت آن‏ها بر عهده SAIS نمی باشد چرا که SAIS تنها به ترویج این فرصت ها می پردازد.

 محوطه دانشگاه بولونیا

محوطه دانشگاهی فرصتی برای تجربه ی عالی زندگی در طول مدت تحصیل می باشد. این محیطِ پر هیجان جایی است که دانشجویان ایتالیایی به همراه دانشجویانی از سرتاسر جهان در کنار هم زندگی می کنند. این محوطه دارای سه خوابگاه مختلف است که هر سه دارای محیط مطالعاتی، خدمات آموزشی-دانشگاهی و خدمات مربوط به اوقات فراغت دانشجویان می باشند. تمامی اتاق های این خوابگاه ها دارای تلفن، اینترنت، وسایل گرمایشی، سیستم تهویه و غیره هستند.

در چنین محیط هایی دانشجویان فرصت های فراوانی برای معاشرت های اجتماعی، تقویت خلاقیت، انتقال تجربیات و افزایش دامنه ارتباطات و اطلاعات می یابند.

 محوطه دانشگاه آلما مستر

محوطه دانشگاه آلما مستر از ظرفیت اقامت 120 دانشجو

در اتاق های یک تخته و دو تخته برخوردار است. 

 

محوطه دانشگاه سن فلیس

 

ظرفیت اقامت در محوطه دانشگاه سن فلیس تا 60 دانشجو

در 16 طبقه با اتاق های یک تخته و دو تخته می باشد.

 

محوطه دانشگاه بولونیا

 

محوطه دانشگاه بولونیا دارای ظرفیت اقامت 150 دانشجو

 در اتاق های یک تخته و دو تخته می باشد.

 

اقامت در بخش خصوصی

بسیاری از دانشجویان بین المللی همچون ایتالیایی ها، زندگی در آپارتمان های خصوصی را انتخاب می کنند. البته لازم به یادآوری است که چنین اقامتی در بولونیا به سه دلیل مشکل است:

1. قیمت  

وقتی سخن از کرایه و اجاره به میان می آید، بولونیا یکی از گران ترین شهرهای ایتالیا به شمار می رود و تنها در میلان و رم است که به نسبت بولونیا، اجاره ها گرانتر است. متوسط اجاره ی ماهیانه اتاق یک تخته 330 یورو و دو تخته 240 یورو می باشد، و حتی ممکن است این قیمت ها در زمان‏های پر تقاضا نظیر سپتامبر و اکتبر افزایش یابند.

2. زمان

یافتن مسکن مناسب به طور متوسط حداقل 5 تا 10 روز کاری زمان می برد.

3. نیاز به اقامت موقت

از آنجایی که یافتن محل اقامت دائم چند روزی وقت می گیرد، دانشجویان می‏بایست پیش از ورود به بولونیا جایی را برای خود رزرو کنند؛ و یافتنِ همین اقامت موقت کمی مشکل زاست چرا که تنها یک اقامتگاه موقت و آن هم با هزینه ی بالا در بولونیا وجود دارد.

 

سایر گزینه های اقامتی

SAIS همچنین اطلاعاتی در رابطه با سایر فرصت های اقامتی با کیفیت و درجات راحتی بالا را ارائه می‏دهد:

 1. محوطه های دانشگاهی  شبکه ای از کالج های دانشگاهی در بولونیا، میلان، کاتانیا و تورین می باشد. این شبکه برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که به دنبال اقامتی باکیفیت در محیطی پرهیجان و ترغیب کننده جهت زندگی با دانشجویان سراسر جهان می باشند. محوطه دانشگاهی بولونیا دارای سه محوطه‏ی آلما مستر، سن فلیس و بولونیا می باشد که طیف وسیعی از خدمات (خدمات مطالعاتی، دانشگاهی و اوقات فراغت) را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. تمامی اتاق‏های موجود در این محوطه مجهز به تلفن، اینترنت، وسایل گرمایشی، سیستم تهویه و غیره می‏باشند.

2. خوابگاه با ساختمان مدرن که  دارای 60 مکان اقامتی از جمله 46 آپارتمان یک تخته، 1 آپارتمان دو تخته و 3 آپارتمان سه تخته می باشد. در نزدیکی این ساختمان پارکی بزرگ، تسهیلات ورزشی (استخر شنا، باشگاه، زمین های بازی) و فروشگاه‏های مختلف وجود دارند. این خوابگاه به طور کلی پذیرای کارمندان، محققین، دانشجویان دکتری و اساتیدی می باشد که به اقامتی طولانی مدت نیاز دارند. این خوابگاه همچنین دارای اتاق های مهمان و نیز اتاق هایی یک تخته برای افراد معلول و ناتوان است.

 

 

contact us :
88207093
88658046
88207068
88657934
09199090441
tkdanesh@gmail.com
ideh nama
کلیه حقوق اطلاعات این سایت برای موسسه تکیه گاه دانش محفوظ می باشد